Olta balıkçılığı!

Sopalı oltaya genel olarak baktığımızda ayar yapılan iki nokta vardır.Bunlardan birincisi geri sarma kilididir. Kilit açık olduğunda makara geri sarabilir bu ayarda kurşunun teknede iseniz yavaşça inmesini sağlaya bilirsiniz.Genelde bu düğme fazla kullanılmaz.Diğer ayar ise kalama ayarıdır kalamayı sonuna kadar çevirirseniz misinanın sarılı olduğu kısmın çıkabildiğini görürsünüz kalamanın esas amacı oltaya yakalanan büyük balıkların sert darbelerini sönümleyerek hem kaçmalarını hemde oltaya zarar vermelerini önlemektir.

Avcılıkta balıkların yakalandığı kimi zaman misina kanca fırdöndü kurşun kimi zaman şamandıralı olarak tasarlanan kısma iğne seti denir.Deniz yüzeyinde gezen ve beslenen balıklar için şamandıralı takımlar kullanılırken denizin dip kısmında yaşayan balıkları yakalamak için kurşun ve kancalı takım kullanılır bu takıma genellikle çapari denir.Yem takılmayan sahte yemler ve tüylü çaparilerde vardır.tüylüçapariler genellikle istavrit uskumru gibi balıkları yakalamakta kullanılır.

Jig ve Lrf ler ise sehte yapay balıklardır. Avcılığa başladığınız da en önemli nokta ana ekip manınız olan oltayı yani kurşun veya şamandırayı istediğiniz yer ve uzuklığa ata bilmektir.Olta kullanmak başlangıçta zor gelebilir ama olta kullanmayı bilen bir tanıdığınızı izleyerek veya yardım alarak hızlı biriekilde öğrenebilirsiniz.

Teorik olarak anlatmak gerekirse makarada bir kelepçe bulunmaktadır öncelikle oltayı fırdöndüye kadar sarıyoruz oltanın ucunun rahat atabileceğimiz şekilde olması önemlidir.Ben sağ elimi kullandığımdan sağ el ile kullanımını anlatacağım sağ elimizin son üç parmağını makineyle sopanın birleştiği kısmın altına üçüncü parmağımızın üst kısmı değecek şekilde koyuyoruz.

Daha sonra üç parmağımızla oltanın sopasını kavrıyoruz. Aynı elin işaret parmağımızla makineden çıkan misinayı sopaya bastırarak tututuyoruz ve makinenin kelepçesini açıyoruz. Sopanın alt kısmından diğer elimizle tutuyoruz yüzümüz atacağımız yöne bakarken sopayı arkamıza doğru alıyoruz.

Oltayı istediğimiz yöne atarken işaret parmağımızı bırakıyoruz. Kurşuna verdiğimiz hızla kurşun ilerler makaraya sarılı misina tahliye olur ve biraz çalışmadan sonra kurşun istediğimiz yere ulaşır.